تاثیر استرس بر ارتودنسی، آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 دی 1400
بازدید : 260
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی دندان در کرج و تهران در این باره :

تاثیر استرس بر ارتودنسی: استرس میتواند باعث براکسیسم شود

 استرس به طرق مختلفی می تواند بر سلامتی شما و همچنین درمان ارتودنسی دندان شما تأثیر بگذارد. یک عارضه جانبی استرس که می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد براکسیسم است. براکسیسم همان دندان قروچه است. دندان قروچه هم همانطور که میدانید حالتی است ارادی یا غیر ارادای که در آن شخص دندان هایش را به هم میسابد. این مشکل معمولا در طول شب به صورت ناخودآگاه و در طول خواب انجام داده میشود. اما بعضی اوقات ممکن است به صورت خودآگاه و زمانی که شخص دچار استرس میشود انجام داده شود. 

جهت آشنایی با نحوه انجام دندانپزشکی در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

استرس باعث ایجاد زخم دهان می شود

 شاید شما کمتر چنین چیزی را تجربه کرده باشید اما بسیاری از افراد زمانی که تحت استرس و فشار هستند متوجه میشوند که داخل دهان یا اطراف لب هایشان زخم میشود. زخم های داخل دهان یا اطراف لب معمولا به دنبال تغییرات هورمونی ایجاد میشوند. حتی در برخی موارد شخصی که استرس شدید دارد ممکن است ناخودآگاه با دندان های خود زبان، لب و فضای داخلی گونه های خود را گاز بزند. و به این صورت باعث ایجاد زخم دهانی شود. اگر شخصی تحت ارتودنسی باشد و همزمان با تجربه استرس، زبان و یا لب خود را گاز بگیرید و یا اینکه بر اثر تغییرات هورمونی باعث زخم های دهانی شود، میتواند درد و مشکلات دیگری طی درمان تجربه کند. مخصوصا اینکه بریس های ارتودنسی میتوانند با برخورد به این زخم ها درد زیادی ایجاد کنند.

بیشتربخوانید... دندانپزشک زیبایی کیست؟

استرس بر توانایی بدن شما در روند بهبودی تأثیر دارد

 اگر قصد انجام ارتودنسی دارید و یا اینکه به هر هدف دیگری به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، باید بدانید که استرس میتواند روی زمان بهبودی زخم های احتمالی تاثیر داشته باشد. برای مثال نصب براکت ها و سیم ارتودنسی میتواند کمی درد داشته باشد. اگر شما استرس داشته باشید این درد شاید برای شما بیشتر شود و مدت زمان آن به جای چند ساعت به چند روز افزایش پیدا کند.

استرس باعث تغییر در عادات و رژیم غذایی میشود

 بسیاری از افراد حین تجربه استرس تمایل دارند که غذاهای ناسالم مصرف کنند. معمولا این افراد در چنین مواقعی احساساتی برخورد کرده و پرخوری یا مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های مضر را راهی برای کاهش استرس میبینند.

منبع: tehranortho.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com